Kona on jalgrattamaailmas tuntud nimi tänu oma vastupidavatele ning hea hinna-kvaliteedi suhtega jalgratastele. Kuid legendaarseks ei saada lihtsalt väga hea toote loomisega. Legendaarseks saavad need, keda mäletatakse ja mälestatakse. Need, kelle kohta räägitakse lugusid ja legende ka siis, kui ajad on muutunud ning hetkest saanud minevik. Kona jalgrattaid ja selle mõjutusi meenutatakse sõitjate mälestustes ja isiklikes kogemustes üle terve maailma.
PÄRITOLU
Kona juured asuvad Eestist kaugel Kanadas, Vancouveri linna lähistel. Sealset regiooni – British Columbia – peetakse mägijalgrattasõidu mekaks, kus asetsevad suurimad mäed, pikimad hüpped, parimad rattapargid ning kümned tuhanded erineva stiili ja raskusastmega jalgrattarajad, rääkimata ainulaadsest ja hingetuksvõtvast loodusest. See on kodupaigaks maailma parimatele mägijalgratturitele ning meelispaigaks nii professionaalidele kui asjaarmastajatele üle terve maailma. Ka iga Eestlasest mägijalgratturi unistus on ärgata üks päev Kanadas, British Columbia-s. Kona bränd on oma mõjutuse saanud just nimelt British Columbiast ning jagab enda kogemust oma rataste näol nüüd ka meie oma väikeses "Kanadas".
Kanada mägijalgrattakeskkonnal koos Konaga on olnud suur mõju tänapäevase mägijalgrattamaailma kujundamisel. Kanadast on pärit legendaarseimad mägijalgratturid terves maailmas – Brandon Semenuk, Brett Rheeder, Steve Smith, Jordie Lunn, Graham Aggazis, Kurt Sorge, Finn Iles, Darren Berrecloth, Catharine Pendrel, Miranda Miller, Wade Simmons, Anthony Messere, Geoff Kabush, Jesse Melamed, Brett Tipoie jne. Graham Aggazis See list on lõputu ning enamus nendest nimedest seisab täna mägijalgrattasõidu progressiooni ja arengu esirinnas. Oma mõjutuse on nad saanud vähemal või suuremal määral British Columbia-st ning freeride liikumisest, mille algusaegade üheks suurimaks eestvedajaks peetakse Kona jalgrattaid. Need samad nimed on täna iga vähegi tõsisemalt mägijalgrattaspordist huvitunud inimese eeskujuks, kui mitte käsitletud iidolitena jalgrattakomuunis.
ARMASTUS
Tänapäeval, kus igasugune toode on turul halastamatus võitluses konkurentsi ja kasumi teenimisega, on ettevõtetel väga harva võimalus pakkuda oma klientidele ja töölistele seda, mida nad tegelikult ise sisimas sooviksid. Kona on üks väheseid õnnelik ettevõtteid, kes seda endale lubada saab. Tänase päevani on ettevõte ikka sajaprotsendiliselt algsete asutajate kätes, kes kunagi armastusest rattasõidu vastu Kona brändi lõid . Seda sama tunnet kannavad edasi täna kõik Konaga seotud olevad inimesed.
Täna on peaaegu igaüks, kes Kona jaoks töötab, kas tõsine hobijalgrattur või tasemel spordiga tegelev jalgrattur. See on ka üheks põhjuseks, miks Kona jalgrattad peegeldavad eelkõige jalgratturite tõelisi vajadusi, mitte juhuslike trende. Teadmised ning ettepanekud toodete loomiseks tulevad otse jalgratturitelt, kes on ka antud juhul klientideks.
Järjest rohkem puutume me igapäevaselt kokku sellega, suuremad ettevõtted kasvavad turul domineerimiseks niivõrd suureks, et neil muutub raskeks väikeste ja lihtsate kliendi murede lahendamine. Kona on otsustanud jääda suurimatest jalgrattatootjatest üheks väiksemaks, et tagada suurim väärtus peale seda, kui jalgratas on müüdud – klienditugi. Kona kliendi rahulolunäitajad on väga kõrged ning teda peetakse üheks lähedasemaks tegeliku jalgrattakommuuniga.
FREERIDE
90.ndatel, siis kui jalgratas oli tänapäevases mõistes alles progressi algusaegades, tekkis jalgrattamaailmas esmakordselt mõiste freeride. Freeride võeti teadaolevalt kasutusele lumelauduritelt, kes sõitsid alla lumistelt kaljutpippudelt ilma konkreetset rada või reegleid omamata. Kasutati oma sisetunnet ja loovust, mis on igas inimeses olemas. Tulemuseks oli vabastiil, mis polnud mitte ainult visuaalselt äärmiselt stiilne, vaid ka väga nauditav tgevus, mida sai harrastada erinevates tingimustes. Freeride on sisuliselt nagu lumelauasõit jalgrattaga. See on jalgratta sõidustiil, mis koosneb vabadusest, kiirusest, ratta kontrollimisest, amplituudist, rändamisest ning loodusliku ja tehisliku maastiku loomingulisest kasutamisest. Freeride'i põhinevad täna enamus ekstreemmägijalgratta stiilinäiteid - olgu selleks trail,enduro,dirt jump või downhill.
British Columbiat, eelkõige North Shore mägipiirkonda ja Kona brändi seostatakse freeride-i sünniga ja algusaegadega 90-ndate lõpus ja 2000-ndate alguses. Kona jalgrattad – näiteks legendaarne Stinky – on ajalukku läinud kui üks kõige populaarsemaid freeride jalgrattaid. Kona on tänataaskord rattatootjate esirinnas, et mõjutada mägijalgrattamaailmas kujunevaid väärtusi – milleks on sõita jalgrattaga, mitte tegeleda muretsemisega. Kona Honzo – traditsiooniline mägijalgratas modernses vormis – on valitud juba tänapäeva kümne kõige mõju avaldamavama jalgratta hulka. Kona Process – kahe amordiline universaalne sportlik enduro mägijalgratas – mis põhineb Honzo edu valemil, on valitud kümne kõige parema enduro jalgratta hulka, mis on turul saadaval.
KOMMUUN
Kona peetakse tänini üheks jalgrattakommuuniga lähedasemaks jalgrattatootjaks. See on ka üks põhjustest, miks Kona piirab brändina oma ettevõtluse suurust, ega ürita kasvada maailma suurimaks rattatootjaks. Kona jaoks on jalgrattakommuun kui selline, brändi süda. Kona tegeleb pidevalt lisaks jalgrataste tootmisele projektidega, mis on suunatud otse jalgrattakommuunile.
Kona on olnud üle 26 aasta Rahvusvahelise Mägijalgrattaliidu toetaja. Liikmena on algatatud mitmeid kohalike ja rahvusvahelisi projekte, mille raames on toetatud kümneid jalgrattakommuune ning loodud alasid mägijalgrattasõiduga tegelemiseks. Näiteks Interbike Bowlingu turniir, Kona/IMBA Freeride heategevusprogramm ja Kona Buck-A-Bike programm, mille raames koguti üle 80 tuhande dollari jalgrattaühenduste toetamiseks. Igaaastaselt on toimunud Kona Grassroots, Kona Bro Deal ja Kona Ambassador programmid, mille raames toetab Kona omalt poolt jalgrattureid üle terve maailma, et nad saaksid tegeleda sellega, mida nad armastavad. Kona Africabikes programmi raames annetati üle 4000 jalgratta Aafrikasse. Lisaks korraldab Kona kohalikul tasandil väiksemaid ühisüritusi jalgratturitele üle terve maailma.