Hei hei puhul on tegemist Kona kaheamordiste murdmaa rataste mudeliliiniga. Tänapäeva ratastelt oodatakse väga palju. Samal ajal rajad muutuvad aina keerulisemaks ning aina enam leiavad rattafirmad, et murdmaa rataste geomeetria ja amordi käik peaksid kaasas käima radade arenguga. Pikk trend on olnud 100 mm ees ning taga, kuid viimasel ajal on need asendunud 120 millimeetriga. Hei Hei pakubki endas väga võimekat murdmaaratast, mis viib sind poodiumile või pikkadele avastusretkedele. Seejuures ei karda see velo mängu ja retsi, mida laskumise ning hüppamise sõbrad ette võtavad.


Raam


Sel korral sai proovile pandud Hei Hei mudelivalikust odavaim 2699€ maksev isend. See alumiinium raam on teise kujuga, kui süsinikversioonid, kuid siiski sama võimekas. Raami geomeetria on vastavuses radadega, millelt leiab järskeid laskumisi/tõuse,, hüppeid ning meeletult kive ja juuri. Oma süsinikust vennaga erinevad raami geomeetriad ainult üksikute parameetrite poolest. Sadulaposti nurk on pea kraadi võrra laugem ja üldiselt on ratas mõne millimeetri võrra pikem. Raam on tugev ja kordagi ei tekkinud tunnet, et miski koht võiks järgi anda. Põhjatuna tunduv amordikäik kindlustas seda tunnet. Selline “põhjatus” on hea just nii väikese amordikäiguga ratastel, kuna sõit on igal juhul sujuv ja enesekindlust sisendav. Rasked maandumised ei tundunud rohkem erinevad, kui need on näiteks enduro ratastel. Testiratas oli suuruses L ning 176 cm pikkusena tunnen, et see võiks olla ideaalne suurus minu pikkuses sõitjale, kes armastab rohkem laskuda. Ainult vahetaks stemi lühema vastu. Täielikult murdmaale pühendunud sõitjad sellises pikkuses võiksid pigem valida M suuruse. See kinnitab ka suuruste tabelit, mis on leitav Kona lehel. Tootjate poolt on tavaks saanud, et ees enam käike pole, kuid Hei Hei raamil on koht ka esimese käiguvahetaja kinnitamiseks. Mida pole, on joogipudeli kinnitus kohad, mis on suur miinus seda tüüpi rattal. 


Komponendid


Amordi töö teevad ära Rockshox Sid 35 Debon Air ees ja Monarch L taga. Tegemist on tootja odavama poolsete mudelitega, kuid need on kerged ja teevad oma töö ideaalselt ära. Nagu ennist mainitud, siis nii ees, kui taga on 120 mm käiku. Sid 35 tähendab, et esiamordi liugurid on 35 mm läbimõõduga, mis on jäigem, kui teistel Sid seeria amortidel.


Käiguvahetuse eest hoolitseb Shimano. Käiguvahetaja on väga hea 12 käiguline SLX, mida juhib Deore käigueebel. Deore kassetil on suur 10 - 51 vahemik, mis aitab ülesse igast mäest. Shimano lainel jätkavjad ka pidurid. MT410 on piisav kõigeks, mis Eestis leiab. Võrreldes kallimate variantidega puudub lihtsalt võimalus lingi kaugust sättida. Ees on 180 mm ja taga 160 mm piduriketas.


Kokpit koosneb Kona enda 35mm läbimõõduga  lenksu ja stemi kombost. Lenks on 760 mm lai, mis jätab võimaluse oma maitse järgi seda lõigata. Rattal on küljes levinud TranzX teleskoop sadulapost. See on hea lisa murdmaarattal, et võtta laskumistest viimast. 


Kontakti maaga hoivad Maxxise Forekaster rehvid. Need on hoiavad enamikes oludes ratta seal, kus sõitja soovib ja ei libise järskudel tõusudel. Pöidadeks on WTB ST i27 TCS 2.0, mis on suhteliselt kerged ja tugevad pöiad. Need on laotud Shimano rummudele.


Vastavalt hinnale, on rattale tehtud päris hea komponendivalik. Mõned jupid nagu vändad või lenks ja stem on raskemapoolsed, kuid ei midagi, mis annaks endast rajal pidevalt märku. 


Sõit


Hei Hei ronib nõlvadest ilma vaevata ja laskub mängleva kergusega. Tavapärased murdmaarattad tõenäoliselt võidaksid ajaliselt tõusudel, kuid laskumised on need, kus ta särab. Ronides ja siledal pinnasel saab mõlemad amordid lukustada. Forekaster rehvid ei kuluta hoogu ära ja ratas veereb pikalt. Laskumistel on tunne nagu oleks hoopis enduro ratta peal. See tähendab, et amordid söövad kõik juured, kivid ja muud väiksemadki ebatasasused rajal. Samal ajal on ratas väga stabiilne. Hei Hei annab andeks ka mõningad sõiduvead, mida teised murdmaarattad ei anna. Sellele aitab kaasa veel tagaamordikäik, mis tundub põhjatu. See on üldse Konade puhul vist tavaline, kuid hea, sest lisab enesekindlust laskumistel. 


Eriti meeldibki mulle selle ratta puhul, et see on suhteliselt sarnane enduro ratastega. Laskuja murdmaaratas ütleks lühidalt või nagu inglise keeles popiks saanud nimetus - downcountry. Lisaks tähendab see ka, et Hei Heiga saab kaasas jõlkuda sõpradega, kes sõidavadki kangemate ratastega. Olenemata sellest, kas sõit toimub metsas või kasvõi skatepargis. Hei Heile istudes on tuttav tunne, nagu oleks tulnud oma rattalt.